Candela Bisericii arde pentru toţi!



duminică, 24 iulie 2011

Orice si oricum, dar nu eretic !

"Este mai bine sa imi plec urechea ascultatoare, decat sa misc limba nestiutoare."
Sfantul Grigorie de Nazianz


Orice si oricum, dar nu eretic !

Se povesteste despre Avva Agaton ca odata au venit la el niste frati, cu gandul de a-l ispiti si incerca in smerenia lui.

Fratii i-au spus:

- Parinte, multi vorbesc despre tine ca esti clevetitor si ca neincetat osandesti pe semeni.

A cugetat batranul in sinea sa la acestea si zise in gandul sau:

- Oare, nu am osandit niciodata, macar in gand, pe fratii mei?

Si le-a raspuns:

- Adevarat este ca sunt clevetitor si osandesc !

Fratii insa au continuat:

- Mai mult decat acestea, esti si desfranat !

Sfantul Agaton si-a amintit atunci de cuvintele Domnului: "Ca oricine se uita la femeie, poftind-o a si savarsit adulter cu ea in inima lui" (Matei 5, 28) si a recunoscut smerit:

- Adevarat este, sunt desfranat!

Astfel, fratii au insirat multe pacate, invinuindu-l pe Sfantul Agaton cum ca le-ar fi savarsit, si de care acesta se recunostea deplin vinovat. In cele din urma, fratii i-au spus sfantului:

- Nu vom ascunde de tine nici aceasta, ca multi socotesc ca esti eretic!

Auzind insa aceasta, batranul s-a aprins de ravna dumnezeiasca si le-a zis:

- Nu ! Viu este Dumnezeu ! Martor imi este ca nu sunt eretic !

Mirandu-se fratii de acest raspuns hotarat al parintelui, l-au rugat pe acesta sa-i lamureasca de ce a incredintat la toate invinuirile dintai, iar pe ultima a respins-o atat de hotarat.

Atunci, Sfantul Agaton le-a spus:

- Pacatele cele dintai de care m-ati invinuit le-am primit ca sa dobandesc smerenie si pentru ca voi sa nu aveti o parere inalta despre mine. Pe cel din urma insa, l-am respins pentru ca erezia este indepartare de Dumnezeu, iar eu pazesc credinta sfanta, ca sa nu pier impreuna cu ereticii!


Niciun comentariu:

Legaturii Ortodoxe

  1. MITROPOLII, ARHIEPISCOPII, EPISCOPII ROMÂNEŞTI
  2. BISERICI, MĂNĂSTIRI, PAROHII ROMÂNEŞTI
  3. SITE-URI ALE ALTOR BISERICI ORTODOXE
  4. PAGINI PERSONALE
  5. PAGINI DIVERSE
  6. ALTELE